Annuncio

Collapse
No announcement yet.

[RECENSIONE] Artic Cooler Freezer 13 CO powered by Demiro86

Collapse
X

• Filter
  • Ora
  • Show
Clear All
new posts

• [RECENSIONE] Artic Cooler Freezer 13 CO powered by Demiro86

Ciao ragazzi, ebbene dopo un p di tempo son tornato per mostrarvi ci che in fretta ho potuto creare per una mini recensione dell' Artic Cooler Freezer 13 CO che ho montato giorni fa (di fretta e furia)

cominciamo:

(copio direttamente dal sito, quindi Copiright a loro)

Freezer 13 CO

Intel / AMD CPU Cooler for Enthusiasts

Ultra Quiet CPU Cooler with Overclocking Headroom

"Quality wise, ARCTIC has always kept the standards high and the Freezer 13 CO is no exception."

"It's one of the easiest coolers to install."

"Excellent cooling performance with low noise level..."

Superior Cooling Perfomance
    A 92 mm PWM fan in combination with double-sided 6 mm copper heatpipes and a 45-fin heatsink enable the Freezer 13 CO to deliver high performance and improve heat transfer from the CPU. It excels in cooling efficiency in a Hexus comparison review with the stock cooler as well as competitors.
    Cooling Performance on Intel Core i7-3770K (Full Load)
    Freezer 13 CO
    41.9 C
    Noctua NH-U9B SE2
    42.5 C
    Thermaltake Contac 39
    42.8 C
    Boxed Cooler
    61.2 C
    Better
    Delta temperature, stock clocked, 3.5GHz, 1.17V; Tested with Prime95 small FFT
    Data Source:

Low Noise
    Freezer 13 CO is one of the quietest coolers in the market, according to a test by Hexus.

Thanks to the PWM control, the fan speed adjusts according to the CPU temperature and thus the noise level remains at an absolute minimum which qualifies it as a silent cooler. Click here to see how the PWM control settings can be changed according to your performance and noise preference.

Noise Level on Intel Core i7-3770K (Full Load)
    Freezer 13 CO
    41.1 dBA
    Noctua NH-U9B SE2
    43.6 dBA
    Thermaltake Contac 39
    49.7 dBA
    Better
    Tested with PCE-318 sound meter
    Data Source:

Multi-compatibility
    Freezer 13 CO features wide compatibility with AMD and Intel sockets. Its simple mounting system is designed to fit all current CPU platforms. It is compatible with AMD Sockets FM2, FM1, AM3+, AM3, AM2+, AM2, 939 and 754; Intel Sockets 1366, 1156, 1155 and 775.

Intel Mounting
    AMD Mounting
    Continuous Operation
    Easy Installation

The CO version is ideal for PCs under non-stop operation such as servers. Its Japanese dual ball bearing reduces rotational friction considerably as it is significantly less sensitive to dust and high temperature. Hence it is up to 5 times more durable than other bearings.
    The unique push-pin mounting system offers a hassle-free installation in minutes and excellent stability. Its fibre reinforced retention module is strong enough to make PCs with this cooler transportation proof. The pre-applied ARCTIC MX-4 high performance thermal compound shortens installation time further.

TECHNICAL DATA

Compatibility
    Intel Socket:
    1366, 1150, 1156, 1155, 775
    AMD Socket:
    FM2(+), FM1, AM3(+), AM2(+), 939, 754
    Max. Cooling Performance:
    200 Watts

Heatsink

Heatpipes: 6 mm x 4
    Aluminum Fins x 45 (Thickness: 0.5 mm)

Fan

Diameter:
    92 mm
    Fan Speed:
    600 - 2,000 RPM (Controlled by PWM)
    Noise Level:
    0.5 Sone @ 2,000 RPM
    Current / Voltage:
    0.18 A / 12 V
    Power Consumption:
    2.28 Watts

Size & Weight

Dimensions:
    123 (L) x 96 (W) x 130 (H) mm
    Net Weight:
    690 g

Packaging & Box Content

Dimensions:
    126 (L) x 103 (W) x 140 (H) mm

Shipping Information
    Item Number:
    UCACO-FZ13100-BL
    UPC:
    0872767004436
    Gross Weight:
    800 g

Warranty

chiedo possibilmente la cortesia di abilitare l'html, cosicch possa immettere lo slideshow delle immagini Flikr.

Last edited by demiro86; 17 August 2014, 10:15.
    Intel Core i7-4770K @4.2GHz; Corsair H100i; Asus Maximum VI Hero; Corsair Vengeance Pro Red 1866mhz + Corsair Airflow Dominator; Samsung 840 PRO 512Gb; Western Digital 3TB Caviar Green; EVGA GTX 780ti SC + Backplate @1200/2000; Creative Sound Blaster Z + Sennheiser PC360; Asus VG278HR @120Hz+ Asus VS207 19"; Corsair AX860; Corsair Obsidian 750D; Mad Catz R.A.T 7 @6400dpi; Corsair K70

critiche?
    Intel Core i7-4770K @4.2GHz; Corsair H100i; Asus Maximum VI Hero; Corsair Vengeance Pro Red 1866mhz + Corsair Airflow Dominator; Samsung 840 PRO 512Gb; Western Digital 3TB Caviar Green; EVGA GTX 780ti SC + Backplate @1200/2000; Creative Sound Blaster Z + Sennheiser PC360; Asus VG278HR @120Hz+ Asus VS207 19"; Corsair AX860; Corsair Obsidian 750D; Mad Catz R.A.T 7 @6400dpi; Corsair K70

Comment

Originariamente Scritto da demiro86 Visualizza Messaggio
      critiche?
      mi aspettavo almeno di leggere in italiano con qualche test fatto di persona...

per caso sai se i bracket (o mounting plate e lugs) sono vendibili singolarmente?

ho sto dissipatore senza staffe e non posso nemmeno usarlo :/
      Se fai silenzio e presti attenzione riesci a sentire l'eco della mia voce che dice "e chi se ne frega!" [cit. personale]

http://valid.canardpc.com/cache/banner/5jshix-5.png

Comment

no. viene venduto tutto un pezzo. non solo i plates, sorry.

quali test dovrei fare di persona? (giusto per imparare)

Comment

Originariamente Scritto da demiro86 Visualizza Messaggio
          no. viene venduto tutto un pezzo. non solo i plates, sorry.
          quali test dovrei fare di persona? (giusto per imparare)
          che so, confrontarlo con altri dissipatori simili (se li hai, non lo so) o della stessa fascia di prezzo per dire...

ad esempio io potrei confrontarlo (se avessi i moduli di fissaggio) a un katana 3, un 212 plus e a un'atra mezza dozzina di dissipatori aftermarket.

oppure con altri dissipatori in altre recensioni confrontarlo sulla rumorosit, confrontarlo sulle temp in IDLE e FULL LOAD, che so...

tutti i dissipatori sono buoni paragonati allo stock intel, ma a vedersela tra di loro si vede quale vale la pena comprare.

questo solo il mio modesto parere eh, poi fai come vuoi.

- - - Aggiornato - - -

...almeno (almeno quello) il video tuo
          Last edited by FrancescoG92; 17 August 2014, 10:59.
          Se fai silenzio e presti attenzione riesci a sentire l'eco della mia voce che dice "e chi se ne frega!" [cit. personale]

http://valid.canardpc.com/cache/banner/5jshix-5.png

Comment

si il video mio. non posso paragonare quel dissi con altri semplicemente perch ho dissi AIO e altri TOP, quindi non la stessa fascia di riferimento

Comment

Diciamo che questa la copia della recensione della fabbrica. In ogni recensione deve essere, come gi detto Francesco, il tuo lavoro. Il dissi sembra valido non puoi paragonarlo con 2-3 della fascia TOP? In pi nella recensione importante il prezzo di mercato, come fai senza quello a scegliere il dissi di tuo gradimento e tasca?
              Un altro punto importante evidenziare i lati positivi e negativi nei particolari, sopratutto nel montaggio.
              Last edited by GRIFF; 19 August 2014, 08:02.

Comment

Working...
              X